Nowy pomysł na optymalizację serwera Survival |
Aktualizacja wątku:
- Podstawa działania teleportacji między serwerami jest już gotowa (na razie dla komendy /tp; pozostaje jej analogiczne wdrożenie dla pozostałych komend teleportacji). Ważna informacja dotycząca pieniędzy - Pieniądze (MineCoins) są najbardziej wrażliwym elementem, który ogromnie trudno utrzymać w prawidłowym działaniu przy zmienionym trybie pracy serwera Survival. Występuje wysokie ryzyko "klonowania" się pieniędzy w pewnych warunkach. Dopilnowanie wszystkiego wiąże się z dodatkowymi obciążeniami serwera i dużej ilości czasu potrzebnego na testy. Prostym wyjściem z tej sytuacji byłoby wymuszenie prowadzenia wszelkich operacji pieniężnych na centralnej części Survvialu (serwer ze spawnem). Znacznie skróciłoby czas potrzebny do przygotowania Survivalu do V edycji i pozwoliłoby szybciej zająć się pozostałymi rzeczami wymagającymi dostosowania. W ten sposób wszystkie kluczowe zmiany w pieniądzach odbywałyby się na jednym serwerze, a pozostałe serwery (światy) pozwalałyby tylko na prezentowanie posiadanych pieniędzy. Wobec powyższego moja propozycja wygląda tak: - Komendy /pay (dla graczy) oraz /eco (dla administracji) działałyby tylko na serwerze zawierającym spawn i okolice. (zjedź niżej w wątku po aktualną wersję propozycji) - Komendy /bal, /baltop pokazujące stany kont graczy działałyby wszędzie. - Działania na aukcjach byłyby możliwe tylko na serwerze zawierającym spawn i okolice. (zjedź niżej w wątku po szczegóły ) - Sklepy tabliczkowe działałyby tylko na serwerze zawierającym spawn i okolice (pozytywny skutek to wzrost zainteresowania działkami przed spawnem ![]() Biorąc pod uwagę, że nie są to bardzo uciążliwe ograniczenia (w końcu przez większość gry skupiamy się na innych rzeczach jak budowanie, walka z potworami czy PvP) myślę, że warto to zrobić dla osiągnięcia celu jakim jest duże odciążenie Survvialu. Czekam na opinie pozostałych obserwujących co do propozycji. ![]() |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
2 gości |